Pinguïns en pelsrobben - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tina en Peter Vries - WaarBenJij.nu Pinguïns en pelsrobben - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tina en Peter Vries - WaarBenJij.nu

Pinguïns en pelsrobben

Door: Peter en Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina en Peter

11 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Hier in Melbourne staat ons hotel bij de pier. Peter had op internet gelezen dat 's avonds in de schemering er pinguïns aan land komen om te gaan slapen na een dag vissen op zee. Dus wij om 20 uur naar de pier. En ja hoor, tegen half negen veel beweging in het water en er komen veel pinguïns het water uit waggelen, zo onder ons door naar de rotsen. Wat een geweldig gezicht. We hebben er met open mond naar staan te kijken. Vandaag zijn we naar Phillip Island geweest, een schiereiland hier bij Melbourne. Ook hier veel pinguïns. De meeste waren vissen op zee, maar een aantal pinguïns waren aan het rusten in de rotsen. We konden er heel dicht bij komen. Geweldig om te zien. Daarna zijn we met een boot naar een kolonie pelsrobben gevaren. Die leven op een rotseiland vlak voor de kust. Het zijn er maar liefst 10.000!! Wat een spectaculair gezicht was dat! We konden er met de boot heel dicht bij komen. De grote mannetjes vooraan op het eiland om de boel te bewaken en de vrouwtjes erachter. De jongere robben waren allemaal aan het spelen in het water. Ze sprongen soms echt hoog naast de boot. We hebben nog nooit eerder zoiets gezien. Op de boot was een Australisch stel, die ons allerlei tips gaven. Zo zouden we fish en chips moeten gaan eten aan het eind van het eiland: typisch Australisch en de verse vis komt zo van de boten ernaast. Dat hebben we dus maar gedaan. We hebben daar "gummy shark" gegeten. Een kleinere haai, die hier veel voorkomt. En lekker dat het was! Daarna terug gereden naar het hotel. Wat rijdt iedereen hier toch gedisciplineerd. 100 is het maximum op de snelweg en werkelijk niemand die te hard rijdt. Dat geeft een heel rustig verkeersbeeld en is dus gemakkelijk rijden, zelfs in een wereldstad als Melbourne met 4 miljoen inwoners. Benzine is hier goedkoop: nog geen 70 cent per liter. Morgen we de stad verkennen met de hop-on hop-off bus en krijgt de auto een dagje rust. Het is een levendige stad met heel veel jonge mensen en backpackers. Zo voelen wij ons ook weer jong haha. Foto's van de pinguïns en de robben zijn toegevoegd en kun je zien onder 'foto's'. Tot de volgende keer maar weer!!

• 12 Februari 2016 - 11:51

Jan En Henny:

Wederom een leuk reisverslag.
    Nu genieten in Melbourne. Zijn benieuwd naar het uitzicht van die geweldige hoge Eureka Tower

En dan zaterdag de mooie oceaan route rijden, op naar de volgende bestemming.
    Have fun.

Vandaag (12-2) gaat Jan samen met vader en moeder naar het Martiniziekenhuis waar vader zijn 1e behandeling krijgt. Spannend.