Uitzicht op zee - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Tina en Peter Vries - WaarBenJij.nu Uitzicht op zee - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Tina en Peter Vries - WaarBenJij.nu

Uitzicht op zee

Door: Peter en Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina en Peter

13 Februari 2016 | Australië, Port Fairy

Vandaag hebben we Melbourne verlaten na gisteren een dagje de stad te hebben bekeken. Melbourne is een leefbare stad. In welke stad heb je gratis openbaar vervoer zoals in de binnenstad van Melbourne? We konden ons dan ook gemakkelijk met de tram verplaatsen. En altijd een perfect klimaat. We zijn de Eureka Tower op geweest. Dit is de hoogste toren van het zuidelijk halfrond: 300 meter hoog. We werden er een beetje duizelig van, zo ontzettend hoog. In Melbourne zijn heel veel foodtrucks. Voor weinig geld kun je vanuit zo'n foodtrucks heerlijke streetfood kopen van veel nationaliteiten, zoals Koreaans of Japans. We hebben Vietnamees gehaald en lekker in het park opgegeten. Heerlijk. Vandaag zijn we over de beroemde Great Ocean Road gereden. De weg loopt steeds pal langs de rotsige oceaan kust, met steeds weer prachtige uitzichten. Soms loopt de weg ook door mooi regenwoud en dan weer een stukje ruige outback. We hebben nu een B&B. We hebben de bovenste verdieping van een huis met onze eigen ingang. Beneden woont de eigenaresse. Zij vult elke dag onze koelkast bij met ontbijt. Vanuit onze slaapkamer kijken we zo op zee. Het huis staat op een duin pal aan een verlaten strand. Dit strand hebben we dus helemaal voor ons alleen. We horen vanuit ons huis de golven. We moeten volgens de eigenaresse alleen heel goed uitkijken voor slangen, want daar zijn er veel van in de tuin en dus ook bij het terras. Zolang je er niet op stapt is er volgens haar helemaal niets aan de hand. Ze zegt: als je loopt niet te ver voor je kijken, maar goed naar beneden. Ook knagen de Kangaroos vaak aan de tuinplanten. Er is hier een drinkplaats in de tuin, waar volgens haar vaak varanen komen. We gaan er vanavond in de schemering maar eens kijken om er eentje te spotten. Wat is het toch een andere wereld hier dan in Nederland. Het is soms net alsof we op een andere planeet zijn geland. We gaan zo naar de pub in het dorp. Volgens de eigenaresse is het een typisch Australische pub, waar we, gewoon in korte broek en hemdje, goed kunnen eten. Het weer blijft maar heel warm, maar niet te heet. Het is zo'n 27 graden, dus is het goed te doen, zelfs in de zon. Het kan hier ook gemakkelijk 40 graden worden, maar dat is het gelukkig niet. Morgen gaan we hier naar een oud vulkaan gebied. We hadden thuis via internet al een rondleiding geboekt door een aboriginal-gids. er zouden veel dieren, zoals Kangaroos, emoes, slangen en dergelijke zitten. Dus we zijn benieuwd welke dieren we zullen gaan zien. Ook gaat hij ons leren hoe we met een boemerang moeten gooien. Dat wordt vast heel komisch. Een foto van ons huis hebben we bijgevoegd bij de foto's. Zo, we gaan naar de pub! Zoals ze hier zeggen: See you later mate!

• 14 Februari 2016 - 12:56

Astrid Verduin: