No worries mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tina en Peter Vries - WaarBenJij.nu No worries mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tina en Peter Vries - WaarBenJij.nu

No worries mate!

Door: Peter & Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina en Peter

03 Februari 2016 | Australië, Sydney

De bij uitstek meestgestelde vraag aan ons is "hi guys, where are you from?" Als we dan zeggen The Netherlands, dan weten ze het niet zo. Als we dan zeggen 'near Amsterdam', dan wordt het duidelijk. Amsterdam kennen ze allemaal. Het leuke is dat de Aussies je zo gemakkelijk aanspreken. Niet omdat ze iets van je willen, maar het gewoon leuk vinden om een praatje te maken. Uit alles blijkt dat ze trots zijn op hun land. Ze vertellen er graag over. Wat een vriendelijke mensen allemaal. En zo relaxed. Ongemerkt passen we ons aan en maken ook wij ons nergens druk om. Bus net gemist? no worries, wachten we toch even op de volgende! Dat relaxte van iedereen, daar kunnen we in Nederland nog veel van leren! Vanmiddag zijn we naar Bondi Beach geweest, het superberoemde strand van Sydney. Er is daar een haaiennet, dus we hebben veilig gezwommen. Hele hoge golven, dus daar surfen de echte stoere surf-dudes' en girls. Niet windsurfen met een zeil, maar meeglijden op de hoge golven. We hebben er met veel verbazing naar gekeken. Het lijkt zo gemakkelijk. Als ik 18 was, dan had ik het zeker geprobeerd. Wat een machtig mooie sport. Heb me er nu maar niet meer aan gewaagd. Bijzonder zijn de 'rock-pools'. Dat zijn openbare zwembaden die aan de rotsen van de kust zijn gebouwd. Bij hoog water lopen ze vanzelf vol met zeewater. Daar kunnen mensen dan altijd veilig zwemmen (als de zee te ruw is bijvoorbeeld). Hebben ze handig gedaan! Ik heb er een foto van bijgevoegd. Vanmiddag hebben we Kangaroe vlees gegeten. Smaakte heerlijk. Wel apart; kan het zo niet vergelijken met ander vlees. Voor ons hotel leven veel kaketoes in de bomen. Kleine papegaaien. Prachtige beestjes hoor, met vele kleuren maar een herrie dat ze maken! Vooral in de morgen. Morgen gaan we Sydney verlaten. We halen onze auto op en gaan de bergen en de natuur van de Blue Mountains in, met zijn diepe canyons. We hebben daar voor 2 nachten een cottage. Volgens mij geen wifi, dus ik denk dat we ons pas we weer melden als we daarna doorgaan naar Tilba-Tilba. Ik heb nog een paar nieuwe foto's toegevoegd voor de liefhebber. Tot de volgende keer!

• 03 Februari 2016 - 08:57

Els:

Dit klinkt heerlijk. Krijg zin om er ook heen te gaan. Dat no worries mentaliteit lijkt me heerlijk. Zouden we hier ook moeten invoeren. Ik ga een poging wagen.

• 03 Februari 2016 - 10:34

Astrid Verduin:

Hoi lieve vrienden

• 03 Februari 2016 - 11:02

Jan En Elly:

Zo te lezen al helemaal gewend na 2 dagen. Heerlijk. No worries.
    Vandaag dus de auto halen en de rondreis kan beginnen. Spannend. Veel plezier.
    We zijn benieuwd naar het volgend verslag en foto's.

In Nederland is alles prima.
    Groetjes van Pap en Mam. Ik laat hun de verslagen lezen.
    Liefs Jan en Henny

• 03 Februari 2016 - 12:50

Pap En Mam De Vries:

Wat mooie foto's. En ga alleen maar in het zeewater in het zwembad zwemmen. De haaien hebben dan de ruimte in de zee.